با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ تأثیرات مخرب گوشی های لمسی،بر مغز
زیارت عاشورا

 تحقیقات جدید محققان دانشگاه زوریخ و مؤسسه ETH حاکی از آن است که فعالیت بخشی از مغز به نام قشر somatosensory در اثر استفاده از گوشی های لمسی تغییر می کند .

محققان برای اثبات این نتیجه بر روی دست راست ۳۷ فرد که ۲۶ تن از آن از کاربران گوشی های هوشمند و لمسی بودند ، و پس از الکتروانسفالوگرافی بر روی انگشت شست و سبابه این افراد متوجه شدند که فعالیت قشر somatosensory این ۲۶ تن متفاوت از بقیه ی افراد می باشد و علت آن هم چیزی جز استفاده از گوشی های لمسی و هوشمند نمی باشد .

تاثیرات مخرب گوشی های لمسی بر مغز

تاثیرات مخرب گوشی های لمسی بر مغز

محققان هم چنین به این نتیجه رسیدند که گجت های دارای صفحه ی لمسی ، پتانسیل اثر گذاری بر درک فیزیکی افراد می گذارد و لی هنوز رابطه ی خطی میان قشر somatosensory مغز و استفاده از گوشی همراه مشخص نمی باشد .

جزئیات مربوط به این پژوهش در نشریه ی علمی Current Biology به چاپ رسیده است .

در آخر هم اطلاعاتی در مورد مغز،در اختیار شما می گزاریم.

مغز

به نقل از ویکی پدیا:

مغز (به انگلیسی: Brain)یکی از حسّاس‌ترین و پیچیده‌ترین اعضای بدن در همه مهره داران و بیشتر بی‌مهرگان است که در برخی گونه‌ها ۲ درصد از وزن بدن جان‌دار را تشکیل می‌دهد. در انسان تا بیش از ۳۰ درصد کالری (انرژی) روزانه را مصرف می‌کند و بیشتر انرژی خود را از کربوهیدراتها (گلوکز خون) جذب می‌کند و این سوخت را سریع می‌سوزاند حتّی زمانیکه شخص در خواب است، مغز بیشتر از هر عضوی از بدن اکسیژن مصرف می‌کند. به نارسایی مغزی ایسکمی مغزی می‌گویند. مغز در همهٔ مهره‌داران و بیشتر بی مهرگان مرکز دستگاه عصبی است.

تنها شماری از بی مهرگان مانند اسفنج دریایی، عروس دریایی، آب‌دزدک دریایی بالغ و ستاره دریایی مغز ندارند، هرچند دارای بافت عصبی پراکنده‌ای هستند. مغز در سر و معمولاً نزدیک اندام‌های حسی نخستین مانند بینایی، بویایی، چشایی و شنوایی قرار دارد. مغز مهره داران پیچیده‌ترین اندام بدنشان است. از دید فیزیولوژی و تکاملی زیستی، کار مغز کنترل متمرکز بر روی سایر اندام‌های بدن است.

مغز با تولید الگوهای فعالیت ماهیچه‌ها یا با هدایت مواد شیمیایی تراوشی که هورمون نام دارند، بدن را کنترل می‌کند. این کنترل متمرکز سبب پاسخ سریع و هماهنگ به تغییرات محیط می‌شود. برخی انواع پایه‌ای از پاسخ مانند بازتاب یا رفلکس عصبی می‌تواند توسط طناب نخاعی یا گره‌ها ایجاد شود، اما کنترل پیچیده و هدفمند بر رفتارها بر پایهٔ حس‌های ورودی پیچیده نیازمند توانایی یکپارچه سازی اطلاعات یک مغز متمرکز است.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 15 دی 1393برچسب:, | 13:34 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |